CRM voor de zakelijke markt

Geplaatst op

CRM-software moet binnen de zakelijke markt van het dienstverlenen aan een aantal eisen voldoen. Door de wereldwijde digitale transformatie veranderen er veel zaken. Wij willen u informeren wat de hedendaagse eisen zijn.

Eerst even een korte opfrisser wat precies de definitie is van CRM.

De definitie van CRM

U heeft misschien de vraag: “wat is CRM ook alweer?”. CRM is natuurlijk een afkorting. Het staat voor ‘Customer Relatioinship Management’, wat klantrelatiebeheer betekent.

CRM heeft twee hoofdelementen. Aan de ene kant gaat het om de centrale focus van een bedrijf op zijn klanten en leads. Aan de andere kant verwijst CRM naar het in kaart brengen van alle klantrelatieprocessen. Dat laatste staat direct in verband met consistente klantgerichtheid.

Afhankelijk van de branche, de grootte van het bedrijf en een antal andere factiren zijn de processen uiterst complex en zijn ze in vaak enigzins met elkaar verbonden of bouwen ze op elkaar. Tegenwoordig is op veel terreinen nauwelijks mogelijk om zaken bij te houden zonder de juiste digitale ondersteuning.

De zakelijke dienstverlener in Europa

De dienstensector is van onschatbare waarde voor de economie in Europa. Vooral zakelijke dienstverleners spelen hier een grote rol in.

Er is ook een duidelijke groeitrend in deze branche waargenomen. Twee redenen voor deze trends zijn:

1.      Globalisering

We leven in tijden van gestaag voortschrijdende globalisering die invloed heeft op industrie en handel. Steeds meer bedrijven gaan internationaal uitbreiden. Om nieuwe markten aan te boren heeft u de juiste experts nodig die de markten kennen.

2.      Groeiende behoefte aan technologische knowhow

Daarbij is er ook steeds meer tenchologische kennis nodig om concurrerende producten te ontwikkelen. De automobielindustrie is een perfect voorbeld van dit. Tal van autofabrikanten concurreren momenteel internationaal op het gebied van mobiliteit.

Bedrijven moeten toegang krijgen tot de juiste knowhow die ze nodig hebben om concurrerende producten op de markt te blijven brengen, aangezien de vraag groeit. Het is vaak niet rendabel om de arbeidskosten voor deze specialistische kennis permanent te dragen. In plaats daarvan wordt outsourcing gebruikt en neemt het belang van bedrijfsgerelateerde diensten toe.

Het juiste CRM-systeem voor een bedrijf in de zakelijke markt

Veel leveranciers, veel softwarepakketen, wat is nu de juiste beslissing voor een bedrijf in de zakelijk markt? Wij snappen dat voor een zakelijk bedrijf niet altijd de zoektocht makkelijk is, vooral als het druk is met andere zaken binnen het bedrijf. Daarom willen wij een CRM-systeem bij u onder de aandacht brengen, SuperOffice CRM. Dit is een compleet CRM-systeem voor degenen met alle facetten van CRM.

Gerelateerde berichten

Over ons

Op ons informatief platform delen we de nieuwste inzichten en inspiratie in de wereld van IT. Ontdek onze blogs en blijf op de hoogte van de belangrijkste ICT-trends en -oplossingen.

Contactgegevens

Via info @ aenaservice.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden